tag:blogger.com,1999:blog-6344784855308628367.post3112450459520047665..comments2024-03-28T00:22:26.769-07:00Comments on Solaris - odnawialne źródła energii blog bogdana szymańskiego: Samochody elektryczne – polska racja stanuBogdan Szymańskihttp://www.blogger.com/profile/13107108547532588621noreply@blogger.comBlogger15125tag:blogger.com,1999:blog-6344784855308628367.post-74495796530077905672022-02-24T00:38:29.698-08:002022-02-24T00:38:29.698-08:00Ciekawe spostrzeżeniaCiekawe spostrzeżeniaGrzesiekhttps://dyszkiewicz.dacia.pl/noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6344784855308628367.post-9758701309094185672019-09-13T01:20:32.857-07:002019-09-13T01:20:32.857-07:00Niestety, w Polsce wielu ludzi ma takie myślenie, ...Niestety, w Polsce wielu ludzi ma takie myślenie, więc nie dziwię się, że samochody elektryczne traktowane były, jako coś zbędnego. Jednak trochę czasu minęło, a w ostatnich latach nasz kraj się rozwinął, więc obecnie inaczej się to wszystko postrzega. Samochody elektryczne to przyszłość, należy więc zmienić myślenie i pójść z duchem czasu :)Blog Ucandohttps://www.ucando.pl/blog/noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6344784855308628367.post-73918524537457402922010-09-24T06:52:28.200-07:002010-09-24T06:52:28.200-07:00Przyjalem :) Zgooglowalem troszke i niektore proto...Przyjalem :) Zgooglowalem troszke i niektore prototypy maja dobry zasieg. <br />Co do akumulatorow - jezeli nie zatruwaja srodowiska podczas eksploatacji a trujacymi skladnikami moga obnizyc koszt eksploatacji to nie jest to problem - kalkulujac to ze co dajmy na to 50tys musimy te akumulatory zutylizowac - tak samo w spalinowym olej i filtry trzeba utylizowac - a takze nie mozemy zapomniec ze spalinowka ma normy emisji plynow eksploatacyjnych na zastraszajacym poziomie.<br />Dziekuje za ksztalcaca dyskusje - nie mniej jednak jest to przyszlosc - moim zdaniem powinnismy to robic juz dzis - a panstwo ma olbrzymi wachlarz mozliwosci - olbrzymia akcyza i vat na samochodach i paliwie. Cala hipokryzja ( a powinno sie to nazwac inaczej ) panstw w zakresie ekologii sie w tym miejscu objawia - vat na elektryczne wynalazki na 0 od jutra a za hmm 2 lata(?) mamy elektryke samochowa pod strzechami.<br />Pozdrawiam<br />M.Unknownhttps://www.blogger.com/profile/01959310122558357109noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6344784855308628367.post-53632079755679686042010-09-23T12:00:24.012-07:002010-09-23T12:00:24.012-07:00'Dziwność' sprawy EV1 nie polega na tym, ż...'Dziwność' sprawy EV1 nie polega na tym, że to był dobry i tani samochód. Był drogi (nie sprzedawano go lecz leasigowano) i miał wady.<br /><br />Dziwna jest determinacja w odebraniu klientom i zniszczeniu KAŻDEGO egzemplarza EV1. Mimo, że wielu klientów zadowolonych ze swego auta po zakończeniu leasingu chciało go wykupić. Składali oferty i petycje producentowi, prowadzili śledztwa by odszukać miejsce składowania odebranych im aut, całymi dniami pikietowali pod bramami składowiska.<br /><br />Mimo, że producent 'naraził się' paru znanym gwiazdom, wytrwał w swoim uporze i zniszczył wszystkie egzemplarze EV1. Zostały tylko jakieś 'wybebeszone' w muzeach.<br /><br />Można się zastanawiać co byłoby gdyby producent tych 800 aut nie zniszczył ich w 2002 roku. Otóż najprawdopodobniej dzisiaj większość tych aut pewnie by ciągle jeździła, a my mielibyśmy za sobą wiele lat doświadczenia wynikającego z realnej eksploatacji aut elektrycznych. Zdobyta wiedza byłaby bezcenna i śmiem twierdzić, że bylibyśmy dużo dalej na wyboistej drodze elektryfikacji samochodów.jakonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6344784855308628367.post-65039604712829641822010-09-23T11:23:56.712-07:002010-09-23T11:23:56.712-07:00EV1 oparty był o akumulatory kwasowo ołowiowe lub ...EV1 oparty był o akumulatory kwasowo ołowiowe lub niklowo kadmowe. W obu przypadkach trudno mówić o ekologii! a w dodatku takie aku mają krótką żywotność=duże koszty eksploatacji. Dopiero ogniwa litowo jonowe dały samochodom elektrycznym możliwość rozwoju i osiągnięcie parametrów żywotności oraz gęstości energii na akceptowalnym przez rynek konsumentów poziomie. Proszę także mieć na uwadze że EV1 był testowany przez "miłośników" EV a nie przeciętnych kierowców z tego powodu opinie nie były do końca obiektywne. <br />Jak już pisałem EV1 nikt nie zabił lecz GM po prostu nie widział możliwości zarobku na tym samochodzie. Proszę zauważyć że wiele samochodów koncepcyjnych nie trafia do masowej produkcji.Bogdan Szymańskihttps://www.blogger.com/profile/15249654352774673548noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6344784855308628367.post-2256232279615090662010-09-23T10:16:12.657-07:002010-09-23T10:16:12.657-07:00EV1 jednak mial bardzo dobry zasieg z nowszymi aku...EV1 jednak mial bardzo dobry zasieg z nowszymi akumami i byl w pelni funkcjonalnym samochodem na dystanse powiedzmy suburb. Uzytkownicy nie zglaszali zastrzezen. Nie rozumiem gdzie archaizm - koszty produkcji? W spoleczenstwach gdzie dojazd do pracy jest duzo ponizej standardow z US i spoleczenstwo jest zamozne, do tego ma mniejszego/wiekszego swira ekologicznego( Skandynawia , Niemcy , Szwajcaria) jest to gotowe rozwiazanie. Kupujemy ,klepiemy , doplacamy i jezdzimy. Parametry mial wspaniale i w masowej produkcji nie byloby to az tak drogie jak mniemam. A tuatj Japonczycy sie mecza i parametry samochodow zalosne, a amerykance tyle lat temu takie cos pykli. Cos mi smierdzi... Jedyna ewentualnosc ze koszty potezne, bo jezeli nie to VW dawno by to kupil a Angela i sypla nawet na pareset stacji. CTR+SHIFT+DEL na pewno nie zrbili ;)<br />pozdrawiam!<br />M.Unknownhttps://www.blogger.com/profile/01959310122558357109noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6344784855308628367.post-33227428800606301542010-09-23T08:33:53.223-07:002010-09-23T08:33:53.223-07:00@mopel44
EV1 wyprzedzał swoją epokę i to był jego ...@mopel44<br />EV1 wyprzedzał swoją epokę i to był jego problem. Osobiście nie wierzą w teorie spiskowe i w mojej ocenie to rynek zabił EV1. Do upadku projektu GM przyczyniła się głównie bardzo tania ropa w tym czasie. Po drugie jego technologia w brew pozorom była bardzo archaiczna. <br /><br />Proszę zauważyć że obecny boom na EV został w głównej mierze napędzony historycznie wysokimi cenami ropy w latach 2006 - 2008 to w tych latach powstało najwięcej koncepcji. Podobnie będzie w przyszłości jeżeli ceny ropy nadal będą wysokie popularyzacja EV będzie rosła i odwrotnie. Świadomość ekologiczna to czynnik dodatkowyBogdan Szymańskihttps://www.blogger.com/profile/15249654352774673548noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6344784855308628367.post-30890225738450999212010-09-23T01:19:10.018-07:002010-09-23T01:19:10.018-07:00@ Bogdan
"Jak zwykle pesymistycznie :("...@ Bogdan<br /><br />"Jak zwykle pesymistycznie :("<br /><br />Ja uważam się za realistycznego, umiarkowanego optymistę :)<br /><br />Ale temat elektryfikacji samochodów po prostu wygląda pesymistycznie: przeszkody technologiczne, podatkowe i wiele innych. Udział EV będzie oczywiście rósł, ale bardzo powoli. Poza tym jesteśmy krajem biedaków (mediana zarobków to 2500 brutto, dominanta to 2000 brutto), w którym mało kogo stać na zakup nowego samochodu spalinowego (mimo dopracowanych technologi, sporej konkurencji i masowej produkcji). Ile promili Polaków będzie stać na dużo droższy elektryczny? I dla tych najbogatszych nie mają znaczenia niższe koszty eksploatacji EV a jedynie moda i prestiż. I błagam nie wspominajcie o 'dopłacaniu', bo na myśl o biedakach jeżdżących starym rowerem dorzucających się bogaczowi do nowego EV (w imię 'większego dobra' oczywiście) robi mi się 'coś'...<br /><br />"Na nasze szczęście lub nie należymy do UE i polski rząd w wielu sprawach musi liczyć się ze zdaniem Brukseli. Przypomnę że wymuszona przez UE promocja biopaliw kosztuje budżet znacznie więcej niż potencjalnie elektryfikacja transportu a mimo to jest realizowana."<br /><br />Odnoszę wrażenie, że w najbliższych latach UE czeka sporo zmian wynikających z 'pustej sakiewki'. Jeśli pozostał tam jeszcze ktoś myślący, to biopaliwowy bezsens zostanie skasowany. Oczywiście stanie się to po cichu, bo mało kto lubi przyznawać się do błędów (w podobny sposób walka z 'globalnym ociepleniem' po cichu zmieniła się w walkę ze 'zmianami klimatycznymi').jakonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6344784855308628367.post-61483983060765144352010-09-22T11:25:06.090-07:002010-09-22T11:25:06.090-07:00Jak najbardziej jestem za elektyfikacją transpotru...Jak najbardziej jestem za elektyfikacją transpotru. Uważam że ten czynnik powinien w bardzo widoczny sposób ukazywać się w miejskiej komunikacji. Ważny jest tu aspekt własnej świadomości ekologicznej oraz świadomość bycia niezależnym co do własnych zasobów energi, musimy jednak posiadać od naszego rządu pewnych uwarunkowań prawnych czy "ułatwień" jak zostało to powiedziano. Są to bardzo dobre plany ale ciężko mi to sobie wyobrazić w Polsce, gdyż nie radzimy sobie z obecną gospodarką.<br />Marcin (ekomarg@wp.pl)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6344784855308628367.post-83647563359330319232010-09-22T10:11:51.379-07:002010-09-22T10:11:51.379-07:00@p.Bogdan Szymański :
Pal tam licho ten biogaz! Ba...@p.Bogdan Szymański :<br />Pal tam licho ten biogaz! Bardziej chcialbym pana spytac - nie wiem czy pan pisal, na pewno poszperam - z pewnoscia widział pan/ jest w temacie filmu "Who killed electric car"czy "Revenge of the Electric Car". Film utrzymany w kategorii teorii spiskowych. Ogole bardzo dziwny dla mnie caly przekaz tego filmu i cala teoria. GM robi prototyp , produkuje partie samochodow na prad a pozniej kasuje. Nie owijajac : Czy sadzi pan/ jest panu wiadome ze ten samochod na prawde istnieje/istnial ? W porownaniu z niedorzecznosciami typu ogniwa wodorowe - EV1 to gotowa technologia zaspokajaca dobre 95% ludzkich potrzeb co do transportu. W porownaniu z Chevy Volta - EV1 to przeciez majstersztyk! Czy sie myle , gdzies co przeoczylem.Unknownhttps://www.blogger.com/profile/01959310122558357109noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6344784855308628367.post-59882382450698493732010-09-22T09:51:57.256-07:002010-09-22T09:51:57.256-07:00@jako: Zgoda. Nie urwalem sie z choinki i nie wypa...@jako: Zgoda. Nie urwalem sie z choinki i nie wypadlem krwowie spod ogona. Post byl pospieszny , zabraklo tego ze wlasnie takim czyms powinno sie panstwo zajmowac a nie emeryturami, krzywizna banana czy dyskryminacja ojcow karmiacych.<br />To ze panstwowosc sprowadza sie w 99% do zalegalizowanego prawnie zorganizowanego rabunku nie ma sie co spierac. Tak wiele panstw jest zorganizowanych i zaplanowanych, choc trzeba przyznac - nasz bajzel jest w tej dziedzinie w czolowce. <br />Moim zamyslem bylo by uswiadomic ze dzialan w takich swerach nalezy wymagac od panstwa a nie w tysiacach innych.Unknownhttps://www.blogger.com/profile/01959310122558357109noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6344784855308628367.post-72618139271095132992010-09-22T08:44:43.328-07:002010-09-22T08:44:43.328-07:00@Survivalista
Ja ty i pewnie wielu czy czytelników...@Survivalista<br />Ja ty i pewnie wielu czy czytelników ma świadomość odpowiednią świadomość energetyczną aby samemu podejmować właściwe wybory. Niestety nie można wymagać od każdego obywatela aby w każdej dziedzinie miał szeroką interdyscyplinarną i analityczną wiedzę. To powinna być rola Państwa - niech zarobią na swoje Podatki <br /><br />@mopel44 - bardzo dziękuję za słowa uznania. Wracając do pytania o efektywność energetyczną to wydaje mi się że bardzie efektywny będzie samochód elektryczny lecz musiałbym to przeliczyć. Nie znam tu dokładnych nakładów energetycznych na produkcję biogazu. <br /><br />@ jako <br />Jak zwykle pesymistycznie :( Na nasze szczęście lub nie należymy do UE i polski rząd w wielu sprawach musi liczyć się ze zdaniem Brukseli. Przypomnę że wymuszona przez UE promocja biopaliw kosztuje budżet znacznie więcej niż potencjalnie elektryfikacja transportu a mimo to jest realizowana.Bogdan Szymańskihttps://www.blogger.com/profile/15249654352774673548noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6344784855308628367.post-85248552063370754422010-09-22T01:35:19.424-07:002010-09-22T01:35:19.424-07:00IMHO jedyna elektryfikacja która 'wypali' ...IMHO jedyna elektryfikacja która 'wypali' w najbliższym czasie, to wzrost popularności tanich chińskich skuterów/rowerów elektrycznych (i dobrze).<br /><br />Jeśli nastąpią jakieś działania państwa, to tylko pozorowane, lub wręcz pogarszające sytuację.<br /><br />Bo państwo czerpie gigantyczne pieniądze z opodatkowania paliw płynnych. Prąd jest zbyt dostępny, zbyt uniwersalny, trudny do kontrolowania i zróżnicowanego opodatkowania. To uniemożliwia przeniesienie obecnego haraczu paliwowego na flotę samochodów elektrycznych. Wprowadzając REALNE ułatwienia dla ich posiadaczy państwo strzelało by sobie w stopę.<br /><br />@ mopel44<br />bez obrazy, ale to co napisałeś o państwie powinno mieć dopisek 'ironia'. Państwo ma horyzont czasowy do najbliższych (góra następnych) wyborów, ogłupia ludzi (wmawiając że chce naszego dobra - głupi się cieszy, a każdy rozsądny od razu chowa te swoje dobra jak najgłębiej) i utrudnia im podejmowanie dalekowzrocznych decyzji (bo po wyborach nagle zmienia swoje zdanie i Twoje długoterminowe decyzje biorą w łeb). Państwo nie powinno robić ulg, zwrotów, lecz po prostu nie pobierać zbędnych podatków. Dopłaty realizowane przez Państwo w większości wylądują w kieszeniach 'krewnych i znajomych królika' kosztem tych którzy ciężko pracują i niewiele mają.<br /><br />A o dalekosiężnych planach i konsekwencji Państwa to można anegdoty pisać.<br /><br />Wystarczy mieć parę krzyżyków na karku i w miarę dobrą pamięć, by wyrobić sobie zdanie o wymienionych 'zaletach' Państwa.<br /><br />Survivalista dobrze myśli - trzeba działać samemu, i w dodatku przygotować się, że to Państwo będzie ci w tym na każdym kroku przeszkadzać. Bo dla Państwa nie ma gorszego obywatela, jak niezależny energetycznie obywatel.jakonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6344784855308628367.post-77660647122561924762010-09-22T00:15:32.516-07:002010-09-22T00:15:32.516-07:00Bardzo rozsadny glos! B.dobry blog - bo jeszcze ni...Bardzo rozsadny glos! B.dobry blog - bo jeszcze nie chwalilem :) <br />Panstwo wlasnie jest od tego by byc dalekowzrocznym , by promowac i pomagac ludziom podejmowac dalekowzroczne decyzje , a robic to w postaci ulg, zlownien , zwrotow w podatku , akcyz , podatkow a i pal licho ! nawet doplat byle madrze ,z dalekosieznym planem i konsekwencja.<br />Tak na marginesie - jak pan sadzi - samochod na prad pochodzacy z kogeneracji bedzie bardziej efektywny enegretycznie niz samochod na biogaz ?Unknownhttps://www.blogger.com/profile/01959310122558357109noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6344784855308628367.post-54528001155834913052010-09-22T00:13:02.986-07:002010-09-22T00:13:02.986-07:00Osobiście uważam, że czekanie na jakiekolwiek stra...Osobiście uważam, że czekanie na jakiekolwiek strategiczne działanie tego typu ze strony państwa, nie ma sensu. Trzeba sobie kupić ogniw fotowoltaicznych i akumulatorów na zapas a potem własnoręcznie przerobić samochód na prąd. Podobno wychodzi się z tym nieznacznie na minusie (uwzględniając sprzedaż części wymontowanych z samochodu).Survivalistahttp://domowy-survival.plnoreply@blogger.com