tag:blogger.com,1999:blog-6344784855308628367.post3910145204671866482..comments2024-03-28T00:22:26.769-07:00Comments on Solaris - odnawialne źródła energii blog bogdana szymańskiego: Zemsta samochodu elektrycznego - czy już rewolucja?Bogdan Szymańskihttp://www.blogger.com/profile/13107108547532588621noreply@blogger.comBlogger16125tag:blogger.com,1999:blog-6344784855308628367.post-37145513631295608402024-01-27T07:00:56.807-08:002024-01-27T07:00:56.807-08:00Polecam również sprawdzić takie sprzęty jak microc...Polecam również sprawdzić takie sprzęty jak microcary od iml, tutaj są <a href="https://iamelectric.pl/tp/microcar/" rel="nofollow">https://iamelectric.pl/tp/microcar/</a>. Przyznam że to są genialne maszyny i mają niski koszt eksploatacji. Na pewno wam się to spodoba! :Dahttps://www.blogger.com/profile/09785774685349330105noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6344784855308628367.post-560617159795472492019-07-04T00:12:49.404-07:002019-07-04T00:12:49.404-07:00Wystarczyło kilka lat by rozwiać wątpliwości dotyc...Wystarczyło kilka lat by rozwiać wątpliwości dotyczące dystansu, czy też sprawdzalności samochodów elektrycznych w środkowoeuropejskim klimacie. Co więcej, już ok 2023 zapowiadana jest masowa produkcja polskich samochodów elektrycznych! Jak widać przemysł samochodowy i tym samym produkcja wszelkich podzespołów elektronicznych to bardzo rozwojowe i przyszłościowe branże.telpodhttps://www.telpod.pl/noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6344784855308628367.post-83928523979707636472009-07-08T13:50:10.021-07:002009-07-08T13:50:10.021-07:00Ja jednak popieram kolege Dawida.
Mimo, że robił t...Ja jednak popieram kolege Dawida.<br />Mimo, że robił troche błędów z mocą i energią.<br /><br />Naładować akumulator 56kWh w 15 minut. <br />Wymaga minimum 224kW na linii. Doliczając straty związane z ładowaniem to powiedzmy 250kW.<br /><br />Przy napięciu międzyfazami 3x400V wychodzi po 208A na każdy przewód.<br />I to mowa o jednym aucie.<br />Zatem każda stacja musiała by mieć linie 15kV. Inaczej nie da rady.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6344784855308628367.post-6340476179427499052009-04-22T08:03:00.000-07:002009-04-22T08:03:00.000-07:00:) heh :):) heh :)Dawidnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6344784855308628367.post-81074106431889499302009-04-22T06:59:00.000-07:002009-04-22T06:59:00.000-07:00widzę ze z dyskusji przechodzimy do pyskówki. Nie ...widzę ze z dyskusji przechodzimy do pyskówki. Nie będę się zniżał do tego poziomu i wypisywał ci oczywiste wzory <br /><br />najpierw przemyśl to co napisałeś wcześniej<br /><br /><I>zatem ten samochod jedzie przez 4 h z predkoscia 100 km/h juz pominmy tarcia i inne czynniki... w tym czasie zuzywa np 200 kWh energii (zakladam ze pojazd zuzywa non stop moc 50kW zeby bylo prosciej liczyc) </I> jak znajdziesz błąd w swoich obliczeniach możemy przejść do wzorówBogdan Szymańskihttps://www.blogger.com/profile/13107108547532588621noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6344784855308628367.post-69078799314461163132009-04-22T06:44:00.000-07:002009-04-22T06:44:00.000-07:00heh :) P=U*I proponuje wziasc ksiazke z podstawowk...heh :) P=U*I proponuje wziasc ksiazke z podstawowki, Zacznij od tego wzoru a potem od wzorów na prąd przemienny i 3 fazowy. Jak juz sie zapoznasz z materialem daj znac, bedziemy kontynuowac dyskusje. :)Dawidnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6344784855308628367.post-53664836800720853852009-04-22T03:21:00.000-07:002009-04-22T03:21:00.000-07:00rozbawił mnie Twój ostatni post
Zastanawiam się ...rozbawił mnie Twój ostatni post <br /><br />Zastanawiam się czy ogóle kiedyś coś robiłeś z prądem <br /><br />Wiesz ile to jest 1250 A ?? :))<br /><br />Ładownie baterii takim prądem (o ile jakoś udałoby się go uzyskać) spaliłoby ją w ułamek sekundy !!! <br /><br />w Ogóle nie wiem co chcesz mi udowodnić. <br /><br />Przesłanie takich mocy nie jest żadnym problemem. Widać ogólnie nie czujesz ile to jest 50kW mocy. <br /><br />Osobiście w domu mam podgrzewacz przepływowy o mocy 20kW i elektrownia nie jest i potrzebna nawet jak żona gotuje obiad w tym samym czasie na kuchence o mocy 10kW. Lekko licząc tylko domy na naszej ulicy mogą mieć chwilowy pobór mocy 200 - 300 kW - w czym problem ? z tym szybkim ładowaniem <br /><br /><br />Po drugie w swoich obliczeniach zauważ że linie przesyłowe są 3 fazowe - w tym przypadku moc liczy się inaczej (to nie szkoła nie będę Cie tu uczył )<br /><br />Wejdź na stronę Tesli i zobacz ile energii zużywa elektryczny samochód. i czy zależny to od ciężkiej nogi, mocy silnika czy nie !!!<br /><br />1 - większość samochodów elektrycznych ma 1 biegową skrzynię <br /><br />2 - samochód podczas jazdy pokrywa straty powstałe w wyniku oporu powietrza oraz tarcia kół <br /><br />jeżeli w samochodzie energia z hamowania jest odzyskiwana to zużycie energii zależy od <br /><br />- prędkości jazdy <br />- kształtu samochodu<br /><br />Jeżeli wytykasz komuś brak wiedzy to wypadałoby mieś tą wiedzę samemu.<br /><br />Pewne rzeczy piszę skrótowo. <br /><br />proponuję poczytać o <br />- liniach przesyłowych <br />- prądzie przemienny i stałym <br />- zasadom ładowania bateriiBogdan Szymańskihttps://www.blogger.com/profile/13107108547532588621noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6344784855308628367.post-71197050252583792942009-04-21T16:24:00.000-07:002009-04-21T16:24:00.000-07:00Zgodze sie moze tyle zuzywac jak ma manulana skrzy...Zgodze sie moze tyle zuzywac jak ma manulana skrzynie biegów i mamy leka nogę, a sam samochód nie jest za cieki ale ludzie chca mocy i czesto daja buta wiec to 9-15 raczej w normalnym pelnouzytkowym samochodzie nie zmiesci sie.<br /><br />Jezeli tesla ma malą baterie ok w porządku, policzmy ile trzeba mocy aby napompowac 56 kWh w 15 minut :) jak by nie patrzec musisz dostarczać 56kW w ciagu godziny zatem w 15 minut musisz miec żrodlo o mocy ok 220kW plus sprawnosc ladowania baterii to jakies 250 kW aby to naladowac w 15 minut no przepraszam ale fizyka nie klamie :) tego sie nie przeskoczy zadnymi czarami<br /><br />Nie pisalem zadnych napiec tylko moc, nie odrózniasz mocy od napięcia :) a Moc to napiecie prazy prąd - podstawowka .... ;)))) czyli bateria ma np 200V zatem 250 kW to 250 000 W czyli 200V (pomijam wyzsze wynagane napiecie ladowania) razy 1250 Amper :) = 250 kW, z definicja amperów tez jest widze problem ;) abys dostarczyl 1250 A przy napieciu 200V w ciagu 15 minut musisz pompowac non stop 250kW mocy, proste obliczenia.<br /><br />CPNy maja przylacza 3 fazowe jak dom 1 rodzinny.<br /><br />Czyli w solarium sa lampy ktore pobieraja 250 kW ? hehe :) obawiam sie ze spopieliły by kazda kobiete w w 5 sekund :) nazwe trzeba by zmienic z solarium na krematorium :)Dawidnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6344784855308628367.post-611853873235062922009-04-21T15:51:00.000-07:002009-04-21T15:51:00.000-07:00Dawidzie
Spróbuje usystematyzować twoją wiedzę
...Dawidzie <br />Spróbuje usystematyzować twoją wiedzę <br /><br />po pierwsze samochód elektryczny zużywa od 9-15kWh na 100 km <br /><br />np tesla ma baterię o pojemności 56 kWh <br /> <br />Te napięcia wziąłeś z powietrza:)<br /> Aby szybko naładować baterię wcale nie trzeba setek kW napięcia lecz duży prąd czyli natężenie. Takie stacje szybkiego ładowania nie wymaga specjalnej sieci (solarium ma podobne zapotrzebowania na moc :) Zapewne 95% stacji benzynowych podłączonych jest do lini umożliwiających uruchomienie stacji szybkiego ładowania.Bogdan Szymańskihttps://www.blogger.com/profile/13107108547532588621noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6344784855308628367.post-55885143647777765902009-04-21T15:36:00.000-07:002009-04-21T15:36:00.000-07:00Nie chodzi o akumualtory bo takie co sie laduje w ...Nie chodzi o akumualtory bo takie co sie laduje w 15 minut to juz 5 lat produkuja tylko o przepompowanie kablem ogromnej ilosci energii przez 15 minut. Np mamy samochod ktory ma 50 kW silnik i ma 400 km zasiegu, ogniwa A123 systems.... zatem ten samochod jedzie przez 4 h z predkoscia 100 km/h juz pominmy tarcia i inne czynniki... w tym czasie zuzywa np 200 kWh energii (zakladam ze pojazd zuzywa non stop moc 50kW zeby bylo prosciej liczyc) no i teraz napompuj 200kWh energii w 15 minut :) do baterii, trzeba przyłacze elektryczne o mocy 800 kW !! na 1 tylko samochod aby temu podolac ( ja mam w domu przylacze 21 kW). Czyli nie dosc ze trzeba atomowke na województwo a to jeszcze linie 15 kV z transformatorem do kazdego CPNu elektrycznego. Wielka infrastruktura ktorej dzis nie ma. A jak bys podjechal tesla motorsem ? heh trzeba by sie podlaczyc do lini HV od Huty Katowice aby to naladowac w 15 minut :) To jest problem o ktorym sie malo mowi. Problem ten skutecznie zablokuje wielki bum EV na kilka dekad nastepnych. Do piki nie powstana elektrownie fuzyjne EVki zawsze beda w miejszosci.Dawidnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6344784855308628367.post-7085075849018624542009-04-21T15:24:00.000-07:002009-04-21T15:24:00.000-07:00Akurat tu nie widzę problemu już obecnie są akumul...Akurat tu nie widzę problemu już obecnie są akumulatory które da się naładować w 15min. Poza tym tańszy nocny prąd będzie zachecał do ładowania aut w nocy. Polecam mój post o EESTOR <br /><A HREF="http://solaris18.blogspot.com/search/label/gromadzenie%20energii" REL="nofollow"> solaris18.blogspot</A>Bogdan Szymańskihttps://www.blogger.com/profile/13107108547532588621noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6344784855308628367.post-37500102475125286212009-04-21T15:03:00.000-07:002009-04-21T15:03:00.000-07:00Tak jak by to byly akumulatory ladowane w kilka go...Tak jak by to byly akumulatory ladowane w kilka godzin to tak, ale takie samochody mega bumu ekonomicznego nie zrobia. Podstawa dla konsumenta to samochod rodzinny ktorym mozna pojechac 70 km do pracy i z niej wrocic lub nad morze i jeszcze po drodze go naladowac w 15 minut. Lub rozwiesc busem towar do kiosków ruchu w miescie robiac 200 km.Dawidnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6344784855308628367.post-83460201769881759522009-04-21T14:50:00.000-07:002009-04-21T14:50:00.000-07:00W nocy pobór energii spada kilkukrotnie dlatego ta...W nocy pobór energii spada kilkukrotnie dlatego taryfa nocna jest tyle niższa - elektrownie nie mogą wyłączyć turbin więc sprzedają prąd po niżej kosztów. Zakładając że samochody byłyby głównie ładowne w nocy żadna nowa elektrownia nie byłaby potrzebnaBogdan Szymańskihttps://www.blogger.com/profile/13107108547532588621noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6344784855308628367.post-36644782263695190172009-04-21T14:36:00.000-07:002009-04-21T14:36:00.000-07:00ja tez im kibicuje ale przed 2050 rokiem nie ma si...ja tez im kibicuje ale przed 2050 rokiem nie ma sie co spodziewać bumu w tej dziedzinie :) Problem w tym ze jak by EV stanowilo 50% pojazdów na drodze to nie bylo by czym tego ladowac, nie ma elektrowni ktore mogly by zasilic te samochody, a jak wiemy dla Kowalskiego dobry samochod elektryczny to taki ktory ma 400 km zasiegu i ktory sie laduje w 15 minut a nie 8 h w garazu w nocy i ma zagieg 80 km po miescie. PRzy takich parametrach na same elektryczne stacje ladowania trzeba by 1 elektrownie atomową na województwo.Dawidnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6344784855308628367.post-64591373069013829252008-09-26T10:48:00.000-07:002008-09-26T10:48:00.000-07:00ja również im kibicuje mam nadzieje że niedługo bę...ja również im kibicuje mam nadzieje że niedługo będę mógł być posiadaczem takiego samochoduBogdan Szymańskihttps://www.blogger.com/profile/13107108547532588621noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6344784855308628367.post-43201741247995351952008-09-23T11:52:00.000-07:002008-09-23T11:52:00.000-07:00mocno kibicuje rozwojowi sam.el. i fajnie, że poru...mocno kibicuje rozwojowi sam.el. i fajnie, że poruszyłeś ten tematAnonymousnoreply@blogger.com