Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 3 stycznia 2011

Jak tanio zbudować kolektor słoneczny?– Recenzja


Jeszcze przed świętami otrzymałem do recenzji książkę Krzysztofa Lisa „Jak tanio zbudować kolektor słoneczny?” Sama informacja o wydaniu książki przez Krzysztofa mnie zaskoczyła. Od dawna znałem go i ceniłem za ciekawe publikacje na temat wykorzystania biomasy a tu taka niespodzianka pierwszą książkę poświęcił energetyce słonecznej.

Wracając do recenzji sam tytuł publikacji doskonale oddaje jej treść. 40% książki zajmuje Rozdział 4 „Budowa własnego kolektora słonecznego”, w którym autor krok po kroku omawia etapy budowy kolektora słonecznego. W mojej ocenie bardzo cenne jest, że autor oprócz omówienia poszczególnych etapów budowy i montażu poruszył problem właściwego planowania w myśl zasady „failing to plan is planning to fall”. Przedstawił proste metody obliczeń niezbędnych parametrów kolektora i paramentów jego pracy. Ponadto w książce nie brakuje szczegółowych opisów wykonania poszczególnych elementów kolektora wraz z wykazem niezbędnych narzędzi jak również orientacyjnych cen elementów.

Jak wspomniałem opis budowy kolektora domowym sposobem zajmuje w książce 40% objętości a co z pozostałymi 60%? Pozostałą przestrzeń autor wypełnił niezbędnymi informacjami na temat energetyki słonecznej, które pomagają zrozumieć naturę tego odnawialnego źródła energii. Mi osobiście bardzo spodobały się fragmenty rozdziału poświęconego historii wiele z omówionych faktów historycznych nie było mi znanych a są bardzo ciekawe. Wiele osób może zainteresować także rozdział poświęcony dotacji z NFOŚiGW na zakup kolektorów, które autor szerzej omawia w rozdziale 5.

Najsłabsze strony książki?
W mojej ocenie niektóre schematy i grafiki powinny być lepszej, jakości autor mógłby rozważyć zmianę grafika przy pracach nad wydaniem drugim:)

Komu mogę polecić?
Z pewnością jest to bardzo dobra publikacja dla majsterkowiczów, który nie boją się w garażu użyć piły i młotka. Z uwagi, że autor poświęcił wiele miejsca także tematom ogólnym z zakresu słonecznych systemów grzewczych książka jest ciekawą opcją dla wszystkich entuzjastów energetyki odnawialnej zwłaszcza, że jej cena jest bardzo rozsądna 24, 90 zł

Gdzie można kupić?
Np. tu
escapemagazine.pl

Pod powyższym adresem jest także obszerny fragment książki

3 komentarze:

  1. A jakiś kod promocyjny by się znalazł dla czytelników bloga? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwsze 20 stron książki zupełnie za darmo tutaj

    OdpowiedzUsuń

Komentarze zawsze są mile wdziane pod warunkiem że są w jakiś sposób związane z tematem i nie są reklamą urządzenia lub usługi.

Jeżeli chcesz zamieścić link "klikalny" użyj kodu HTML

<a href="długi_link"> jakaś_nazwa</a>
(z zachowaniem cudzysłowu)


Jeżeli nie posiadasz konta na Blogerze i zamieszczasz anonimowy komentarz podpisz się