Niedawno w poście pisałem o szeroko pojętych problemach z hybrydami HYBRYDY BEZ PRZYSZŁOŚCI dziś rozwinę nieco ten problem w oparciu o testy przeprowadzone przez Auto Express z których wynika że redukcja emisji CO2 jaka chwalą się hybrydy w stosunku do tradycyjnych aut jest często tylko na papierze a uzyskanie wyników w rzeczywistości graniczy z cudem.
W europie istnieje duża presja na producentów aut w kierunku obniżania przez nich emisji CO2. Takie kraje jak np Irlandia wywierają również presję na obywateli aby ci wybierali bardziej przyjazne dla środowiska środki lokomocji w tym celu nowy system podatkowy obowiązujący od 1 lipca 2008 będzie premiował wszelkie przyjazne środowisku rozwiązania motoryzacyjne w tym hybrydy. Z jednej strony właściciel takiego auta zapłaci tylko połowę podatku rejestracyjnego (VRT) a dodatkowo z uwagi na niską emisję CO2 zapłaci niski podatek drogowy który w Irlandii będzie naliczany na podstawie emisji CO2 zamiast jak jest to obecnie na podstawie wielkości silnika.
Oczywiście takie przepisy spowodowały wysyp samochodów hybrydowych o bardzo niskim zużyciu paliwa a co za tym idzie o niskiej emisji CO2 problem w tym że niezależne testy nie potwierdzały osiągów podawanych przez producenta a rozbieżności były tak duże że irlandzki urząd zastanawia się teraz jakie wartości przyjąć i czy hybrydy oby na pewno zasługują na ulgi?
Jak podaje Auto Express rekordzistą w oszustwie okazała się hybrydowa honda civic która zaniżyła swoja emisje o 56% (rzeczywista 171g/km podawana przez producenta 109g/km) – to że producenci zniżają spalanie i emisje CO2 jest powszechne ale 56% wydaje się grubą przesadą. Pokazuje to dodatkowo że silniki spalinowe doszły już do kresu swoich możliwości technicznych i potrzebna jest zmiana a hybrydy jak widać nie są odpowiednim rozwiązaniem.
heh :) Nie bardzo rozumie jak hybryda moze nie miec mniejszej emisji CO2 :) ostatnio jechałem Priusem NHW20 jako taksówką w Lublin Megapolis City z okolic Czechowa do Leclerca, to parę ładnych kilometrów przez miasto, w użyciu był głównie silnik elektryczny, albo przeoczylem albo nie zauważyłem jak wlączał się spalinowy..... Czyli lepiej byłoby jak by jechac na benzynie, stac na swiatlach i na skrzyżowaniach palac benzyne bezproduktywnie i wachajac smród samochodów obok ? Silnik elektryczny na sprawnosc 80- 90% benzyniak 20%, silnik elektryczny staje jak samochod stoi, benzyniak nie, silnik elektryczny ma dość kozystna charakterystyke pracy przy przyspieszaniu czy zwalnianiu, spaliniak juz nie bardzo. Dla niedowiarków polecam korek na autostradzie i 1 godzine stania z otwartym oknem przy spaliniakach a 1 godzine stania przy hybrydach. Kolejna sprawa to energia elektryczna w priusie, ladowanie akumulatorów powoduje lepsze rozdysponowanie mocy silnika soalinowego, rosnie jego sprawnosc koncowa no i używa tez hamowania do ladowania aku. Więc jak czytam albo slucham zbdety na temat jakie to hybrydy sa beee to mnie az skręca. Hybryda to przejsciówka miedzy czystym EV a przedpotopowym spaliniakiem.
OdpowiedzUsuńPrius przejeżdża na bateriach max 3km a silnik elektryczny działa tylko do 50km/h Hybrydy nie są formą przejściową chyba że plug in hybrid. Nie jest sztuką podnieść sprawność o kilka kilkanaście procent kosztem kilkudziesięciu tysięcy złotych i strasznym pokomplikowaniem konstrukcji auta a zwłaszcza układu przeniesienia napędu.
OdpowiedzUsuńa po miescie z jaka predkoscia sie poruszasz ? 100km.h ? i gdzie jest to skomplikowanie konstrukcji w Priusie ? no i gdzie jest odzysk kilowatów z hamowania w spaliniaku ? :) glownie i przedewszystkim ruch samochodowy konsentruje sie w miastach i w miastowych korkach wiec hybryda jest jak najbardziej na miejscu, no i uwazam ze jest to ogniwo miedzy EV a spalinowcem bo ma dzialajacy napęd elektryczny
OdpowiedzUsuńskomplikowanie
OdpowiedzUsuń1 - skrzynia biegów (koszmar)
2 - dwa silniki dwa problemy
Silnik elektryczny w priusie jest mały i slaby. Nie twierdze że hybryda nie daje oszczędności lecz ta oszczędność jest MAŁA. Prius pali podobnie jak DIESEL podobnej wielkości za to kosztuje więcej (w dieslach silnik elektryczny jest bez sensu z uwagi na wysoki moment diesla przy niskich obrotach).
Druga sprawa to napęd - silnik elektryczny nie jest niczym nowym. Problemem są akumulatory a hybrydy nie wnoszą tu wiele nowego. Pierwszym przełomowym samochodem bedzie Volt w którym silnik spalinowy bedzie służył jedynie do zasilania baterii a dodatkowo auto bedzie można ładować z gniazdka.
1-ECVT to koszmar ? skrzynia jest praktycznie bez awaryjna, sklada sie tylko z kilku czesci i nie mal wieczna i to jest koszmar ? :) koszmar to jest automat w Jeepie grand cherokiee 5.2 albo tiptronic w reno spalinowym, skomplikowanie konstrukcji znacznie wieksze i znacznie wieksza awaryjnosc plus jak zawsze kiepski silnik spalinowy
OdpowiedzUsuń2-ale jakie problemy ? jakiego typu, prosze o sprecyzowanie tych problemów ? co jest problematycznego w kontrolowanym zalaczaniu dlugowiecznych silnikó elektrycznych o wysokiej sprawnosci
50 kW to male i slabe jest ? 50 kW z funkcja boost ? gdzie chwilowo moze osiagnac ponad 100 kW chyba zartujesz sobie :) Nie zapominaj o charakterystykach pracy silnika EV i spalinowego, charakterystyki te diametralnie się różnią i ma to ogromny wpływ na sposób poruszania sie pojazdów.
Tak Prius pali podobnie jak diesel ale poziom spalania w funkcji predkosci pojazdu juz nie zmienia sie jak w dieslu.... Prius do predkosci ok 100 km.h pali niemal tyle samo i pokaz mi diesel o wadze 1300 kg ktory w miescie pali 4.5 litra ? chyba ze VW Lupo :P ale on nie wazy 1300 tylko z 800 kg.
Honda zrezygnowala niedawno definitywnie z rozwoju Diesla na rzecz hybryd.
Ladowanie baterii, tylko samo ladowanie spaliniakiem jest znacznie mniej efektywne niz system ladowania jaki jest w priusie. Spalic 100MJ benzyny aby naladowac 20 MJ baterii ? niestety nie napisze nic o volcie bo nie zaznalem sie jeszcze szczegolowo z jego konstrukcja.
Dawidzie i tak pewnie Cię nie przekonam.
OdpowiedzUsuńNie mam hybrydy i raczej jej nie kupie po doświadczeniach znajomego.
To spalanie 4.5 litra można włożyć między bajki. Zgodzę się w mieście widać oszczędność auto pali 6 a nie 4.5. Na trasie pali natomiast jak normalna benzyna.
Generalne koszty utrzymania hybrydy są wyższe niż diesla.
Twój argument z waga jest nie trafiony Prius jest ciężki gdyż ma dwa silniki, baterie i wiele innego sprzętu którego nie ma samochód spalinowy.
Samochód z systemem start i stop pali praktycznie tyle samo co hybryda - te zyski z hamowania są procentowo naprawdę nie wielkie gdyż sama konwersja tej odzyskiwanej energii jest obarczona duża stratą.
Kup hybrydę lub porozmawiaj z kimś kto ja użytkuje zobaczysz że nie jest to takie czyste złoto :)
Pozdrawiam
Bogdan
Moj znajomy ma wrecz odwrotne zdanie i opinie na ten temat, wlasciciel priusa 11stki i od dzis bodajze priusa 20stki, samochod zna do poziomu kodu programów sterujacych do ostatniej srubki
OdpowiedzUsuńJa bym se kupil :))) i jeszcze baterie powiekszyl :)
In all likelihood many of You time after time would like to keep safe a live tv register on motion pictures of Your pc. I was worrisome to decide a virtuous website that allows it .
OdpowiedzUsuńCan You exhort me something ?
Thanks.
[url=http://isport24.com/pl/]mecze na zywo[/url]