Szukaj na tym blogu

wtorek, 20 maja 2008

Dalsze problemy z hybrydami

Niedawno w poście pisałem o szeroko pojętych problemach z hybrydami HYBRYDY BEZ PRZYSZŁOŚCI dziś rozwinę nieco ten problem w oparciu o testy przeprowadzone przez Auto Express z których wynika że redukcja emisji CO2 jaka chwalą się hybrydy w stosunku do tradycyjnych aut jest często tylko na papierze a uzyskanie wyników w rzeczywistości graniczy z cudem.

W europie istnieje duża presja na producentów aut w kierunku obniżania przez nich emisji CO2. Takie kraje jak np Irlandia wywierają również presję na obywateli aby ci wybierali bardziej przyjazne dla środowiska środki lokomocji w tym celu nowy system podatkowy obowiązujący od 1 lipca 2008 będzie premiował wszelkie przyjazne środowisku rozwiązania motoryzacyjne w tym hybrydy. Z jednej strony właściciel takiego auta zapłaci tylko połowę podatku rejestracyjnego (VRT) a dodatkowo z uwagi na niską emisję CO2 zapłaci niski podatek drogowy który w Irlandii będzie naliczany na podstawie emisji CO2 zamiast jak jest to obecnie na podstawie wielkości silnika.

Oczywiście takie przepisy spowodowały wysyp samochodów hybrydowych o bardzo niskim zużyciu paliwa a co za tym idzie o niskiej emisji CO2 problem w tym że niezależne testy nie potwierdzały osiągów podawanych przez producenta a rozbieżności były tak duże że irlandzki urząd zastanawia się teraz jakie wartości przyjąć i czy hybrydy oby na pewno zasługują na ulgi?

Jak podaje Auto Express rekordzistą w oszustwie okazała się hybrydowa honda civic która zaniżyła swoja emisje o 56% (rzeczywista 171g/km podawana przez producenta 109g/km) – to że producenci zniżają spalanie i emisje CO2 jest powszechne ale 56% wydaje się grubą przesadą. Pokazuje to dodatkowo że silniki spalinowe doszły już do kresu swoich możliwości technicznych i potrzebna jest zmiana a hybrydy jak widać nie są odpowiednim rozwiązaniem.

Prześlij komentarz