Nie tak dawno na SOLARISie pisałem o tajemniczej teksańskiej firmie EEStor. Mino, że dalej nikt nie widział ich tajemniczego superkondensatora EESU(dla przypomnienia 10 razy większa pojemność niż akumulatory ołowiowo-kwasowe przy 1/10 wagi i połowie ceny) firma prowadzi współpracę z Lockheed Martin, GM oraz Zenn. Zwłaszcza informacje od tej ostatniej firmy są bardzo interesujące.
Zenn jest kanadyjską firmą produkującą elektryczne samochody jak donosi autobloggreen.com ich nowy model cityZENN zapowiadany na koniec 2009 będzie zasilany osławionym EESU firmy EEStor. Samochód będzie miał zasięg 400km maksymalną prędkość 125km/h a naładować będzie go można w mniej niż 5 minut(oczywiście na stacji szybkiego ładowania). Na uwagę zasługuje fakt że superkondensatory w przeciwieństwie do akumulatorów są urządzeniem zamontuj i zapomnij. Mają praktycznie nieograniczoną żywotność i w minimalnym stopniu podlegają zjawisku samo rozładowania. Produkowane są z nietoksycznych i bezpiecznych materiałów.
Współpraca Zenn i EEStor poszła jeszcze dalej. Obie firmy pracują nad bez emisyjnym napędem dla samochodów osobowych który będzie sprzedawany OEM-owo pod nazwą zennergy. Wygląda na to że EEStor sprzedał wyłączność firmie Zenn na komercjalizację systemu gromadzenia energii EESU w samochodach osobowych do 1400 kg.
Czas wkrótce pokarze czy Zeen kupił kota w worku czy technologię która może zmienić obraz motoryzacji i OZE.
Wywiad z Ianem Cliffordem prezesem ZENN
http://watch.bnn.ca/the-close/april-2009/the-close-april-14-2009/#clip161057
Dane o napędzie EESU/ZENERGY
Superkondensatory są nadzieją dla OZE, bo pozwalają ominąć monopolistę w postaci właścicieli sieci elektroenergetycznych. Stanowią też koronną technologię nadchodzącej ery samochodów elektrycznych.
OdpowiedzUsuńFirma EEStor, mimo tajemniczości i powściągliwości w mediach, jest obiektem żywego zainteresowania przemysłu militarnego Stanów Zjednoczonych. Są doniesienia, że Lockheed Martin ma już podpisaną umowę na wyłączność w zastosowaniach wojskowych. Kanadyjska firma ZENN ("zero emissions, no noise"), ma już podpisaną umowę na dostawę UCAP (ultracapacitors) do pojazdów miejskich.
Dla zainteresowanych - obok danych z Wikipedii Wikipedia(en) - warto podać link do amerykańskiego patentu EESU firmy EEStor: USP:7466536
Technologie oparte ultra czystych dielektrykach (99,99994% EEStor) z tytaniany baru rozwijane są w kilku renomowanych laboratoriach na świecie. Philips dysponuje od kilku lat materiałem o stałej dielektrycznej prawie dwukrotnie większej od tytanianu baru EEStore, jednak przy niższych natężeniach pola elektrycznego.
Z ZENN i EESTOR nic nie będzie. Nic. A przynajmniej nie szybko, nie w tym roku.
OdpowiedzUsuńANONIMOWY
OdpowiedzUsuńa NA JAKIEJ PODSTAWIE TAK SĄDZISZ ??
Tak myślę obserwując sytuację.
OdpowiedzUsuńLike!! Really appreciate you sharing this blog post.Really thank you! Keep writing.
OdpowiedzUsuńIf you are searching for outstanding paper writing services then follow the best writing platform available online.